GARANCIA, SZAVATOSSÁG, ELÁLLÁS, KELLÉKSZAVATOSSÁG
1. MOBILTELEFON-KÉSZÜLÉK ESETÉN:
Meghibásodás esetén vegye fel velünk a kapcsolatot:
Levelezési cím: TORONTO ‘93 Bt. (székhelye: 6726 Szeged, Vedres utca 13.)
E-mail: info@mobiltoronto.hu, Tel: 20/26-888-21, 62/435-105
Garanciális készülék visszajuttatása módja:
- Személyesen leadható (TORONTO ’93 Bt.6726 Szeged, Vedres utca 13., Nyitva: H-P 10-17)
- Csomagban küldve (TORONTO ’93 Bt.6726 Szeged, Vedres utca 13.)
Kérjük, hogy a készüléket megfelelő csomagolásban küldje vissza, hogy ne sérülhessen. Nem csomagolt, vagy csomagolás sérült készüléket nem áll módunkban átvenni. Amennyiben utánvétes vagy portós a csomag, azt is visszaküldjük a feladónak. készüléke mellé, kérjük mellékelje annak pontos hiba leírását és az ön elérhetőségét!
Amennyiben készüléke gyártói garanciával rendelkezik, úgy azt kérjük a gyártó által megjelölt szerviz pontokra eljuttatni a mellékelt garancia jeggyel együtt!
Javított, vagy cserélt készülékek visszajuttatása az ügyfélhez:
- Személyesen átvehető (TORONTO ’93 Bt.6726 Szeged, Vedres utca 13., Nyitva: H-P 10-17)
- Csomagban díjmentesen visszaküldjük Önnek a megadott címre.
Tájékoztató a jótállási jogokról:
A jótállás időtartam 1, azaz egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk a fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
- helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás, elemi kár, természeti csapás okozta.
- Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási-jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
A vállalkozás a minőségi kifogás bejelentésekor a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (iv. 29.) Ngm rendelet (a továbbiakban: ngm rendelet) 4. §-a szerint köteles – az ott meghatározott tartalommal – jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A vállalkozás, illetve a javítószolgálat (szerviz) a termék javításra való átvételekor az ngm rendelet 6. §-a szerinti elismervény átadására köteles.
Garancia
Új termékekre gyártótól függően 12 hó teljes körű forgalmazói garanciát vállalunk. Termék meghibásodása esetén a készülékhez mellékelt garancia levélen megjelölt címen és telefonszámon kaphat bővebb felvilágosítást a teendőkről, továbbá elérhetőségeink valamelyikén.
A használt termékek garanciális szervizpontjára történő eljuttatásának költsége a vásárlót terheli.
A meghibásodott készüléket közvetlenül boltunk kell visszaküldeni. Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!
Amennyiben hibás készüléket vásárolt, és ezt 72 órán belül visszajuttatja hozzánk, abban az esetben a készülék cseréjét eszközöljük. Ennek fontos feltétele, hogy:
- A készülék sérülésmentes legyen
- Minden gyári tartozék és a csomagolás (doboz) meglegyen
- A kiegészítő fóliák sértetlenek legyenek (annak eltávolítása és visszarakása megengedett)
- A tartozékok is sértetlenek legyenek
- Használt készülék esetében az eladáskor lévő állapotot vesszük figyelembe.
Ha a fentiek közül bármelyik meghiúsul, a készüléket csak javításra tudjuk felvenni.
Ha a készüléken átvételkor sérülés látható, kérjük, ne vegye át a készüléket. Ha már átvette, és nem használta a készüléket, cseréljük. Ha a készüléket használta, és csak ez után jelzi a készüléken található sérülést, a garanciális feltételeknek megfelelően tudjuk annak javítását elvégezni, ami garanciavesztéssel is járhat. Kérjük, ellenőrizze átvétel után készülékét.
A 72 órás csere garanciánál is lehetséges, hogy szükség van bevizsgálásra. Tehát a készüléket a gyártó megvizsgálja, hogy valóban hibás-e, amennyiben valóban hibás akkor kérelmezhető a csere. Amennyiben kisebb a hiba, pl.: szoftver vagy nem tapasztalható, akkor lehetséges, hogy a gyártó elutasítja a cserét. (48 órán belül a szoftver hibát kijavítják)
Amennyiben külső beavatkozásból keletkezett sérülés látható a készüléken, vagy beázás nyom, akkor nem cserélik a készüléket.
A készülék mellé kapott garancialevelet minden esetben meg kell őrizni, ugyanis ezzel tudja igazolni a vásárlást, illetve a garancia kezdetének idejét. Kérem, minden esetben olvassa el átvételkor a garancialevelet! A garancia a garancia jegyen feltüntetett ideig érvényes!
Telefon típusoktól eltérhet a garancia időtartama, de ez nem lehet kevesebb, mint 12 hónap.
Ha a készüléken sérülés vagy beázás nyoma látható, automatikusan megszűnik minden nemű garancia.
Felhívjuk vásárlóink figyelmét, hogy ne frissítsék a készülékükön a szoftvert, mert meghibásodásokkal járhat, aminek a javítási költségét cégünk nem vállalja! Amennyiben a szoftver-frissítést automatikusan ajánlja fel a készülék, azt minden esetben csak feltöltött akkumulátor mellett tegye meg.
Ilyen hiba ha például megáll a telefon szoftverezés közben és nem kapcsol be, illetve a nem helyes nyelvi telepítés. Ha egyszerű szoftverezéssel megoldható a probléma, akkor a javítási költség minimális, vagy akár díjmentes is lehet.
Akkumulátor infók
- Első töltés: a készüléket elsőként ajánlatos 12-16 órán keresztül tölteni, akár kikapcsolt, akár bekapcsolt állapotban.
- Akkumulátorának teljesítményét megőrizheti, ha készülékét nem meríti le teljesen. Ha készüléke töltöttsége csökken, töltse fel. Egy ilyen töltési ciklus minimum 2,5 óra, de akár 8 órát is igénybe vehet. Az akkumulátor teherbírását rendkívül befolyásolják a telefonálási szokások. Egy telefon akár 4-5 napot is működhet töltés nélkül, míg ugyanez a készülék folyamatos telefonálás, zenelejátszás, vagy internetezés mellett órák alatt lemerülhet. Ugyancsak befolyásolja a hőmérséklet illetve a páratartalom készüléke akkumulátor teljesítményt (legtöbbet 23-26 °c-on bír). Természetesen ezen információk modellenként változhatnak.
Nem tartoznak a jótállás körébe:
- a gyár által előírt rendszeres ellenőrzések, karbantartások, és a természetes elhasználódásból eredő meghibásodások (külső szennyeződésekből, pl. Porosodásból) javítása, illetve az ezekből adódó szükséges alkatrész cserék sem.
- a külsérelmi nyomok a készülék burkolatán, illetve a kopás, nem tartozik a garanciális körbe.
- a használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
- határozottan felhívjuk az önök figyelmét arra, hogy a forgalmazott termékeink általuk elképzelt feladatra való alkalmatlansága, (mint például: rádióhallgatás, mp3 funkciók, játékok, letöltések, mms, gprs, gps, e-mail, aktiválások, beállítások memória kártya kompatibilitása, illetve a készülék gyorsasága stb.), illetve az ezekkel kapcsolatos elégedetlenségek nem tartoznak a jótállási kötelezettség körébe. Minden tulajdonba vétel előtt biztosítjuk a legszélesebb körű tájékozódási lehetőséget. Mms, gprs, e-mail, hsdpa, tv funkciók működéséről, illetve ennek lehetőségéről beállításokról kérem, érdeklődjön szolgáltatójánál.
- a készülék kiegészítőire korlátozott szavatosságot tudunk biztosítani. Az eladási csomagban található külön álló tartozék és a kiegészítők meghibásodása készülék cserét nem von maga után. Akkumulátorra gyártói garanciális készüléknél a gyártó álltal meghatározott, bolti garanciás készüléknél 6 hónap szavatosságot tudunk biztosítani. Head-set, töltő, adatkábel, memória kártya, tok, hátlap, egyéb kábelekre, stb. 6 hónap szavatosságot vállalunk, kivéve ha ezt a gyártó másképpen nem rendeli el. Amennyiben nem gyári hibás, vagy elhasználódásból ered a probléma, sajnos nem áll módunkban cserélni.
A jótállás érvényét veszti:
- amennyiben a meghibásodás nem rendeltetésnek megfelelő használatból, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár (beázás, leejtés, erős nyomás stb.), vagy egyéb a tulajdonba vétel után fellépett ok miatt következik be. Ugyancsak rendeltetés ellenes használat az olyan mértékű igénybevétel, amely meghaladja a termékre vonatkozó, a gyártó által meghatározott értékeket. Ha a készülék külső beavatkozás miatt hibásodik meg, minden esetben jegyzőkönyvet és fényképet készítünk a hibás alkatrészről, melynek másolatát tudjuk átadni önnek. Ez a jegyzőkönyv igazolja, hogy továbbiakban a javítás csak a fizető kereteken belül tudjuk vállalni ha egyáltalán gazdaságosan javítható a készülék.
- ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, megrongálják.
- a termékre nem a gyártó által forgalmazott, illetve szakszerűen telepített, illegális, feltört, nem legális szoftver rátöltése. Ide tartozik bizonyos modelleknél a nyelv elvesztése, bizonyos menü pontok átrendezése. A gps funkcióval rendelkező készülékeknél, csak abban az esetben tudjuk vállalni a javítást amennyiben legális szoftver van a készüléken.
- a készüléken nem szabad szoftvert frissíteni, amennyiben mégis megteszi, az garancia-vesztéssel jár! Ha szoftvert szeretne frissíteni, kérem, keresse fel szervizünket. A kizáró okok miatt bekövetkezett meghibásodások javítási költségei jótállási időn belül is a vevőt terhelik.
Kellékszavatosság
Használt termékekre nem vonatkozik jótállás (garancia), viszont kellékszavatosság adható. A MobilToronto bízik minőségi áruiban, ezért a kellékszavatosság köre kiterjed minden műszaki eszközeinkre! Kellékszavatosság a megjelölt termékek esetén 1, azaz EGY HÓNAP!
FONTOS! Mielőtt leadja hozzánk szervizelésre készülékét!
AZ ÖN KÖTELEZETTSÉGEI
HA AZ ÖN TERMÉKE KÉPES SZOFTVERPROGRAMOK, ADATOK ÉS EGYÉB INFORMÁCIÓK TÁROLÁSÁRA, AKKOR ÖNNEK A TARTALOM VÉDELME ÉS AZ ESETLEGES MŰKÖDÉSI HIBÁK ESETÉRE ELŐVIGYÁZATOSSÁGBÓL RENDSZERESEN BIZTONSÁGI MÁSOLATOT KELL KÉSZÍTENIE A TERMÉK ADATTÁROLÓJÁN TALÁLHATÓ INFORMÁCIÓKRÓL.
Mielőtt leadja készülékét szervizelésre, külön biztonsági másolatot kell készítenie a termék adattárolóján található tartalmakról, törölnie kell róla minden személyes adatot, és le kell tiltania a biztonsági jelszavakat. Előfordulhat, hogy a szervizelés során törlik, kicserélik, illetve újraformázzák a készülék adattárolóját.
A szervizelést követően olyan konfigurációban kapja vissza a készülékét vagy a csereterméket, amely konfigurációban a készülék az eredeti értékesítés időpontjában volt, leszámítva az esetleges frissítéseket. Előfordulhat, hogy a szervizelés részeként szervizünk olyan rendszerszoftver-frissítéseket telepít, amelyek nem teszik lehetővé a rendszerszoftver egy korábbi verziójához történő visszatérést. Előfordulhat, hogy a rendszerszoftver frissítésének eredményeképpen a készülékre telepített, harmadik fél által gyártott alkalmazások nem lesznek kompatibilisek, vagy nem működnek a készülékkel. Ön a felelős minden egyéb szoftverprogram, adat és információ újratelepítéséért. Az egyéb szoftverprogramok, adatok és információk helyreállítására és újratelepítésére nem terjed ki a jelen jótállás.
További jótállásaink!
2. MOBILTELEFON TARTOZÉKOK ESETÉN
A MobilToronto-nál vásárolt, 5000,-Ft, azaz ötezer forint alatti árértékű termékek esetén: 1 hónap, azaz egy hónap.
A MobilToronto-nál vásárolt, 5000,-Ft, azaz ötezer forint feletti árértékű termékek esetén: 6 hónap, azaz hat hónap.
3. SZOLGÁLTATÁSOK ESETÉN
Szerviz során beépítésre került alkatrészekre 1 hónap, azaz egy hónap jótállás.
4. AKKUMULÁTOROK ESETÉN
A MobilToronto bízik minőségi áruiban, ezért minden, az üzletünkben vásárolt akkumulátor esetén garanciát adunk, mely 6 hónap, azaz hat hónap.